Przedszkole zajmuje wolnostojący budynek dwukondygnacyjny (parter i magazyn w piwnicy) o powierzchni 467 m2 (266 m2 parter i 201 m2 – piwnica-magazyn)-, który zlokalizowany jest w cichej, zielonej i spokojnej okolicy.
Nowoczesne i inspirujące wnętrze zostało zaprojektowane tak, aby zaspokoić wszystkie potrzeby dzieci. Zastosowano wszelkie rozwiązania i udogodnienia, dzięki którym dzieci przebywają w przyjaznym, bezpiecznym i wygodnym wnętrzu pobudzającym ich kreatywność. Jasne i przestronne sale zapewniają aktywizującą i przyjazną przestrzeń dla najmłodszych, zachęcającą do twórczej zabawy.
Posiadamy:
- 3 sale dydaktyczne o powierzchni ok. 183 m2,
- przestronną szatnie (ponad 30 m2),
- toalety dostosowane do wieku i wzrostu dzieci,
- monitoring obiektu,
- łazienkę dla niepełnosprawnych,
- gabinet dla specjalistów – wykorzystywany np. podczas zajęć terapii logopedycznej,
- ogródek z placem zabaw; całość zostanie ogrodzona i osłonięta od ciekawskich oczu przechodniów :).
Budynek zabezpieczony zostanie najnowocześniejszym systemem ochrony przeciwpożarowej. Wyposażenie przedszkola posiadać będzie stosowne atesty i certyfikaty. Spełnione zostaną wszelkie wymagania stawiane przez UE w zakresie bezpieczeństwa i higieny pomieszczeń przedszkolnych.
Misja naszego przedszkola
Wiek przedszkolny w kontekście całego życia jest bardzo ważny dla młodego człowieka. To wtedy następuje silny rozwój, który możemy podzielić na cztery obszary:
- rozwój fizyczny,
- rozwój intelektualny,
- rozwój społeczny,
- rozwój emocjonalny.
Prawidłowa stymulacja każdego z nich prowadzi do pożądanych zachowań względem przedszkolaka. Wiedzą o tym nie tylko rodzice, ale również cały personel przedszkola, który swoją wiedzę wprowadza do programów nauczania.
W przypadku rozwoju fizycznego pragniemy wskazać, że okres przedszkolny sprzyja szybkiemu rozwojowi fizycznemu. W efekcie czego około 5. roku życia można mówić o najlepszym okresie w rozwoju ruchowym człowieka. Przedszkolaki cechuje wówczas ogromny głód ruchu. Dzieci z chęcią doskonalą poznane czynności, takie jak chód i bieg i uczą się nowych kombinacji, jak np. biegania z piłką przy nodze lub chwycenia jej i rzucenia, albo jeźdzenia na łyżwach, rowerze, pływania czy tańczenia.
Rozwój intelektualny cechuje doskonalenie sprawności percepcyjnych, orientacji w czasie i przestrzeni oraz kształtowanie się strategii pamięciowych i podstawowych czynności myślowych.
Przedszkolaki rozwijają swoją orientację w przestrzeni i znacznie poprawiają zdolność komunikowania się. Uczą się przy tym również uwzględniać punkt widzenia odbiorcy – słuchać i analizować, a co charakterystyczne dużo pytać. U dziecka rozwija się mowa, poszerza zasób słów, umiejętności społecznych czy rozumowania na temat świata.
Pobyt dziecka w przedszkolu oznacza także silny rozwój społeczny. Dziecko musi w tym czasie znaleźć miejsce w nowej grupie integrując się z nią poprzez przyswajanie wzorców przeżywania, myślenia czy działania w różnych sytuacjach. Dzięki kontaktom z innymi dziećmi poszerza repertuar swoich zachowań, poznaje zabawy zespołowe oraz, co niezwykle ważne, zawiera nowe znajomości mogące przerodzić się w koleżeństwo i przyjaźnie. Te znajomości zdarza się, że przetrwać mogą nawet do dorosłości.
Wraz z rozwojem fizycznym, intelektualnym i społecznym w okresie przedszkolnym ma miejsce rozwój emocjonalny. Dzieci poznają własne emocje oraz próbują je zrozumieć u innych osób. Dla dzieci rozwój emocjonalny odgrywa ogromna rolę, gdyż ma to związek z np. wyrażaniem własnych emocji i uczuć.
Nasz profil – 5 nurtów
W Krakowie można znaleźć cały szereg przedszkoli, które określają się jako językowe, sportowe, przyrodnicze itd. Nasze przedszkolem choć mogą Państwo upatrywać w nim profilu językowego z racji codziennych zajęć z języka angielskiego prowadzonych przez anglistę nie będzie ukierunkowane jedynie na jeden czy dwa nurty, a będzie oferować kompleksową ofertę w ramach pięciu nurtów, które zamierza się realizować:
- językowy (j. angielski i dla chętnych j. niemiecki)
- sportowy
- artystyczny
- przyrodniczy-ekologiczny-podróżniczy
- integracyjny
Założenie to bowiem wszechstronny rozwój w obrębie wielu aktywności. Bądźmy aktywni na 5! Przedszkole ma stanowić wysokie jakościowo miejsce, zarówno dla przedszkolaków, jak i dla dzieci spoza przedszkola (liczba miejsc w przedszkolu ograniczona), które tu będę uczęszczać do osobnej sali (z niezależnym wejściem) na zajęcia dodatkowe.