Przedszkole zajmuje wolnostojący budynek dwukondygnacyjny (parter i magazyn w piwnicy) o powierzchni 467 m2 (266 m2 parter i 201 m2 – piwnica-magazyn)-, który zlokalizowany jest w cichej, zielonej i spokojnej okolicy.

Nowoczesne i inspirujące wnętrze zostało zaprojektowane tak, aby zaspokoić wszystkie potrzeby dzieci. Zastosowano wszelkie rozwiązania i udogodnienia, dzięki którym dzieci przebywają w przyjaznym, bezpiecznym i wygodnym wnętrzu pobudzającym ich kreatywność. Jasne i przestronne sale zapewniają aktywizującą i przyjazną przestrzeń dla najmłodszych, zachęcającą do twórczej zabawy.

Posiadamy:

  • 3 sale dydaktyczne o powierzchni ok. 183 m2,
  • przestronną szatnie (ponad 30 m2),
  • toalety dostosowane do wieku i wzrostu dzieci,
  • monitoring obiektu,
  • łazienkę dla niepełnosprawnych,
  • gabinet dla specjalistów – wykorzystywany np. podczas zajęć terapii logopedycznej,
  • ogródek z placem zabaw; całość zostanie ogrodzona i osłonięta od ciekawskich oczu przechodniów :).

Budynek zabezpieczony zostanie najnowocześniejszym systemem ochrony przeciwpożarowej. Wyposażenie przedszkola posiadać będzie stosowne atesty i certyfikaty. Spełnione zostaną wszelkie wymagania stawiane przez UE w zakresie bezpieczeństwa i higieny pomieszczeń przedszkolnych.


Misja naszego przedszkola

Wiek przedszkolny w kontekście całego życia jest bardzo ważny dla młodego człowieka. To wtedy następuje silny rozwój, który możemy podzielić na cztery obszary:

  • rozwój fizyczny,
  • rozwój intelektualny,
  • rozwój społeczny,
  • rozwój emocjonalny.

Prawidłowa stymulacja każdego z nich prowadzi do pożądanych zachowań względem przedszkolaka. Wiedzą o tym nie tylko rodzice, ale również cały personel przedszkola, który swoją wiedzę wprowadza do programów nauczania.

W przypadku rozwoju fizycznego pragniemy wskazać, że okres przedszkolny sprzyja szybkiemu rozwojowi fizycznemu. W efekcie czego około 5. roku życia można mówić o najlepszym okresie w rozwoju ruchowym człowieka. Przedszkolaki cechuje wówczas ogromny głód ruchu. Dzieci z chęcią doskonalą poznane czynności, takie jak chód i bieg i uczą się nowych kombinacji, jak np. biegania z piłką przy nodze lub chwycenia jej i rzucenia, albo jeźdzenia na łyżwach, rowerze, pływania czy tańczenia.

Rozwój intelektualny cechuje doskonalenie sprawności percepcyjnych, orientacji w czasie i przestrzeni oraz kształtowanie się strategii pamięciowych i podstawowych czynności myślowych.

Przedszkolaki rozwijają swoją orientację w przestrzeni i znacznie poprawiają zdolność komunikowania się. Uczą się przy tym również uwzględniać punkt widzenia odbiorcy – słuchać i analizować, a co charakterystyczne dużo pytać. U dziecka rozwija się mowa, poszerza zasób słów, umiejętności społecznych czy rozumowania na temat świata.

Pobyt dziecka w przedszkolu oznacza także silny rozwój społeczny. Dziecko musi w tym czasie znaleźć miejsce w nowej grupie integrując się z nią poprzez przyswajanie wzorców przeżywania, myślenia czy działania w różnych sytuacjach.  Dzięki kontaktom z innymi dziećmi poszerza repertuar swoich zachowań, poznaje zabawy zespołowe oraz, co niezwykle ważne, zawiera nowe znajomości mogące przerodzić się w koleżeństwo i przyjaźnie. Te znajomości zdarza się, że przetrwać mogą nawet do dorosłości.

Wraz z rozwojem fizycznym, intelektualnym i społecznym w okresie przedszkolnym ma miejsce rozwój emocjonalny. Dzieci poznają własne emocje oraz próbują je zrozumieć u innych osób. Dla dzieci rozwój emocjonalny odgrywa ogromna rolę, gdyż ma to związek z  np. wyrażaniem własnych emocji i uczuć.


Nasz profil – 5 nurtów

W Krakowie można znaleźć cały szereg przedszkoli, które określają się jako językowe, sportowe, przyrodnicze itd. Nasze przedszkolem choć mogą Państwo upatrywać w nim profilu językowego z racji codziennych zajęć z języka angielskiego prowadzonych przez anglistę nie będzie ukierunkowane jedynie na jeden czy dwa nurty, a będzie oferować kompleksową ofertę w ramach pięciu nurtów, które zamierza się realizować:

  • językowy (j. angielski i dla chętnych j. niemiecki)
  • sportowy
  • artystyczny
  • przyrodniczy-ekologiczny-podróżniczy
  • integracyjny

Założenie to bowiem wszechstronny rozwój w obrębie wielu aktywności. Bądźmy aktywni na 5! Przedszkole ma stanowić wysokie jakościowo miejsce, zarówno dla przedszkolaków, jak i dla dzieci spoza przedszkola (liczba miejsc w przedszkolu ograniczona), które tu będę uczęszczać do osobnej sali (z niezależnym wejściem) na zajęcia dodatkowe.